Recensie: de Huisarts ~ Kelly ter Velde

… Deze roman is fictie.

DSC09927

‘Ik stond er alleen voor. Ik moest alles alleen doen.
 Ik heb alles alleen gedaan. ~ Eva ‘

‘Alsof ik erom heb gevraagd om me te voelen
zoals ik me voel. Lul. ~ Eva ‘

‘Eva is een onzekere dame van net dertig. Ze heeft op haar 29e een hartstilstand gekregen. Hierbij heeft ze haar kindje verloren waardoor haar leven compleet is veranderd. Ze denkt continu dat ze iets mankeert en bezoekt daarvoor regelmatig haar huisarts. Ze heeft een gecompliceerd verleden, waarvan flashbacks in het verhaal terug komen. Eva heeft een relatie met Pascal. Pascal kijkt niet naar haar om en zoekt zijn heil bij andere vrouwen. Eva weet dit, maar is liever ongelukkig met hem dan dat ze alleen moet zijn. Eva raakt verstrikt in een erotische relatie met haar huisarts, omdat hij haar net wel dat beetje extra aandacht geeft waar ze zo naar verlangt. Maar is deze aandacht oprecht of ontstaan uit een schuldgevoel? En kunnen ze er ongestraft mee wegkomen?’

‘Het boek leest zeer fijn en makkelijk weg. Ik ben er open en met de nodige nieuwsgierigheid in gestart. In twee dagen uitgelezen :O Ik vond sommige fragmenten wel heftig mede door eigen ervaringen en om persoonlijke redenen. Sommige woorden, zinnen of gevoelens waren wel eng herkenbaar, in iets andere situaties, dat wel. Ik denk dat het boek bij een hoop mensen wel dingen los kan maken: de fantasie prikkelt, maar ook zeker op emotioneel vlak. De moraal van dit verhaal: Is denk ik wel dat elk mens verlangens heeft en kent!

En dat ik het niet heb weggelegd en in 2 dagen uit heb, zegt ook een hoop! Het is echt lang geleden dat ik een boek zo snel uit had. Kon me lange tijd minder goed concentreren en nog vind ik dat soms lastig. Maar he: ‘Ik kan het nog!’ Soms is even iets anders lezen of even in een ‘andere wereld’ zijn… zo fijn. Het geeft je als mens dan wel veel. Kan het iedereen aanraden om vooral te blijven lezen!

Goed / knap beschreven verhaallijn en heldere karakters. Drie delen uit Kelly haar pen en zeer waarschijnlijk nog een 4e deel op komst, op aandringen van haar lezers. Daarvoor heb ik alleen maar diepe bewondering en veel respect. En als schrijfmaatje/ vriendin ben ik trots op haar!

Na het lezen van dit boek ben je zeker benieuwd naar de vervolg delen 2,3,4 . Deel 2 verschijnt al op 5 Mei! Ook ben ik benieuwd naar andere nieuwe boeken van haar hand, die er vast nog zullen gaan komen!  ~ Debbie’

Fragment:

‘Eva’, zegt hij streng. ‘Eva, luister naar me’, hij pakt mijn gezicht beet. Stevig. Niet te zacht. Met twee handen. Ik zie ook emotie in zijn ogen. In zijn gezicht. Geen tranen, gewoon emotie. Wanhoop? ‘Ik wil het goed doen oké? Geen fouten maken. Ik heb hier ook nog nooit mee te maken gehad.’ Het stemmetje in mijn hoofd zegt ‘yeah right’, maar mijn hart gelooft hem. Of wil hem wanhopig geloven, dat kan ook nog. ‘Geef me de tijd om dingen uit te zoeken Eva. En tot die tijd, blijf alsjeblieft dichtbij me.’ Zijn handen verplaatsen zich rondom mijn nek en hij trekt me dicht tegen zich aan. ‘Ga alsjeblieft nergens heen Eva’, smeekt hij me bijna. Ik voel zijn hart bonzen onder zijn shirt. Ik sla mijn armen ook om hem heen. Ik krijg bijna geen lucht, maar het voelt aangenaam. We zitten minuten zo, zonder iets te zeggen. Zijn warmte voelen alleen al is zo geweldig. Als ik een vallende ster zou zien, had ik gewenst dat momenten als deze eeuwig konden duren. Momenten waarin tijd, status en macht geen enkele rol speelden. Enkel en alleen de aanwezigheid van twee mensen, in een kleine krakkemikkige auto, de maan in  de verte en hun liefde duidelijk voelbaar.’

9200000074506529

Dit boek is in diverse boekwinkels verkrijgbaar;
ISBN-Nummer: 978-94-022-3316-2